ANDET

Andre projekter jeg engagerer mig i, store som små, vil kunne følges her. Det vil både være projekter, som er institutionaliseret gennem for eksempel mit lærerjob eller andre institutioner, hvis rolle er formaliseret og har betydning for den værdi vi tillægger dem. Det kan også være projekter, der eksisterer udenfor sådanne institutioner, typisk som et supplement til eller en konfrontation af netop sådanne.

folkeskoleklasse_edited.jpg

ESSAYSAMLING:

"MIN FREMHERSKENDE EGENSKAB ER..."

Jeg har sammen med en kollega taget initiativ til at udvikle en essaysamling på baggrund af essays skrevet af elever. Essaysene handler om elevernes fremherskende egenskab ifølge dem selv og har til hensigt at give læseren et indblik i selvforståelsen af unge menneskers oplevelse af dem selv og deres levede liv, på tværs af de identitetsmarkører der så ofte får lov til at definere os. Fortællingerne er både rørende, humoristiske, alvorlige og kærlige. 

 

Projektet er stadig i proces. Følg udviklingen på min instagram: @dekonstruer.

LÆSEGRUPPE

Jeg har taget initiativ til at starte samtaler om litteratur, vi har udvalgt at læse, fordi det tillægger en kritisk tilgang til magthierarkier, privilegier og strukturel ulighed, som vi ønsker at sætte på dagsordenen.

Hvis du er nysgerrig efter flere detaljer om hvad vi læser, hvor og hvornår vi mødes, hvad vi tager med os fra disse samtaler, samt muligheden for selv at deltage og læse med, så følg med på min  instagram: @dekonstruer.

mette toft nielsen bogklub.jpg
275115742_1812992635561206_4438891632537692745_n.png

UNDERVISNINGSFILM

Et centralt fokus for min daglige undervisning i folkeskolen er, at eleverne kan se sig selv repræsenteret og føle, at den pågældende undervisning er relevant for lige netop dem og det liv, de lever. Samtidig er det også vigtigt for mig, at de får mulighed for at få et indblik i livsverdner der er forskellige fra deres egen.  
I denne undervisningsfilm fra filmkompagniet får du et indblik i, hvordan jeg gør det i praksis med udgangspunkt i den teoretiske tilgang; ’Kritisk Farvebevidst Pædagogik’.

FILM TIL E-LÆRINGSKURSUS OM ANTI-RACISME TIL BØRNEHOTLINE

”I Børns Vilkår har vi haft et ønske om at opkvalificere vores frivillige rådgivere på BørneTelefonen med viden om anti-racisme, normer og bias for at sikre, at vores rådgivere er klædt på til at skabe et trygt og anerkendende møde med børn, der har en anden etnisk eller religiøs baggrund end dem selv. Derfor spurgte vi selvfølgelig Mette Toft, om hun havde lyst til at samarbejde med os. Vi har udviklet et e-læringskursus, hvor der indgår to film med Mette Toft, der med afsæt i sin teoretiske viden og praksiserfaring giver sine faglige perspektiver på, hvordan man håndterer og arbejder kritisk med normer, bias, forforståelser og berøringsangst i forhold til hudfarve, etnicitet og religion. Mette Toft har ligeledes kastet et kritisk blik på vores formidling herom. Det har været en stor fornøjelse og med stort fagligt udbytte, at vi har samarbejdet med Mette Toft. Flere af vores frivillige rådgivere har fremhævet delen i e-læringen med Mette Toft som det mest givende og øjenåbnende i forløbet. Hvis du/i ønsker en formidler med både stor teoretisk og praksisnær indsigt på det her område, levende formidling og passion for området så kan jeg til en hver tid anbefale Mette Toft.”


Mia Horup Pedersen Analytiker, Børns Vilkår

275286427_1235909733483603_5756544075756177210_n.png

Kontakt mig i dag for en uforpligtende, indledende sparring og hør mere om, hvad jeg kan tilbyde dig via mine konsulentopgaver.