top of page

ANDET

Andre projekter jeg engagerer mig i, store som små, vil kunne følges her. Det vil både være projekter, som er institutionaliseret gennem for eksempel mit lærerjob eller andre institutioner, hvis rolle er formaliseret og har betydning for den værdi vi tillægger dem. Det kan også være projekter, der eksisterer udenfor sådanne institutioner, typisk som et supplement til eller en konfrontation af netop sådanne.

mette toft nielsen bogklub.jpg

LÆSEGRUPPE

Jeg har sammen med en veninde taget initiativ til en læsegruppe, hvor vi (primært) læser bøger af BIPOC forfattere. Det kan både være faglitteratur såvel som skønlitteratur og vi beslutter næste mødes bog i fællesskab i gruppen, blandt dem der er tilstede fra gang til gang. Det er uforpligtende, hyggeligt, og afslappende -og alle er velkomne. Du kan følge med i hvilken bog, vi læser næste gang, samt hvor vi mødes, på min instagram: @dekonstruer.

UNDERVISNINGSFILM: KRITISK FARVEBEVIDST PÆDAGOGIK

Et centralt fokus for min daglige undervisning i folkeskolen er, at eleverne kan se sig selv repræsenteret og føle, at den pågældende undervisning er relevant for lige netop dem og det liv, de lever. Samtidig er det også vigtigt for mig, at de får mulighed for at få et indblik i livsverdner der er forskellige fra deres egen.  I denne undervisningsfilm fra filmkompagniet får du et indblik i, hvordan jeg gør det i praksis med udgangspunkt i den teoretiske tilgang; ’Kritisk Farvebevidst Pædagogik’.

mette toft nielsen kritisk farvebevidst pædagogik

UNDERVISNINGSVIDEO TIL PÆDAGOGUDDANNELSEN PÅ KP

Det er vigtigt, at vi som fagprofessionelle er opmærksomme på, hvordan forskelige identitetsmarkører påvirker vores positionering af eleverne og dermed deres muligheder for at blive til som elev i skolen -både i og udenfor vores undervisning. Først når vi er bevidste om netop dette, kan vi konfrontere det og ændre vores blik på eleverne og dermed sikre dem mere mangfoldige og dynamiske måder at være elev på. Netop dette har jeg delte mine perspektiver på i denne video til pædagoguddannelsen på Københavns Professionshøjskole.

ANBEFALING FRA BØRNS VILKÅR, BØRNETELEFONEN

”I Børns Vilkår har vi haft et ønske om at opkvalificere vores frivillige rådgivere på BørneTelefonen med viden om anti-racisme, normer og bias for at sikre, at vores rådgivere er klædt på til at skabe et trygt og anerkendende møde med børn, der har en anden etnisk eller religiøs baggrund end dem selv.

 

Derfor spurgte vi selvfølgelig Mette Toft, om hun havde lyst til at samarbejde med os.

 

Vi har udviklet et e-læringskursus, hvor der indgår to film med Mette Toft, der med afsæt i sin teoretiske viden og praksiserfaring giver sine faglige perspektiver på, hvordan man håndterer og arbejder kritisk med normer, bias, forforståelser og berøringsangst i forhold til hudfarve, etnicitet og religion.

 

Mette Toft har ligeledes kastet et kritisk blik på vores formidling herom. Det har været en stor fornøjelse og med stort fagligt udbytte, at vi har samarbejdet med Mette Toft.

 

Flere af vores frivillige rådgivere har fremhævet delen i e-læringen med Mette Toft som det mest givende og øjenåbnende i forløbet.

 

Hvis du/i ønsker en formidler med både stor teoretisk og praksisnær indsigt på det her område, levende formidling og passion for området, så kan jeg til en hver tid anbefale Mette Toft.”


Mia Horup Pedersen Analytiker, Børns Vilkår

mette toft nielsen børns vilkår

Kontakt mig i dag for en uforpligtende, indledende sparring og hør mere om, hvad jeg kan tilbyde dig via mine konsulentopgaver.

bottom of page